4 Tahun

Sumber gambar
Empat tahun….
Empat tahun aku mati
Tanpa perubahan berarti
Membuat kecewa diri
Dan ibu sendiri

Empat tahun
Empat tahun aku hilang
Tanpa prestasi gemilang
Hilang di padang ilalang
Malasku menjadi penghalang

Empat tahun
Empat tahun “tanpa” dan “hilang”
Aku mata angin tanpa arah
Aku hilang di kegelapan
Mengejar bayangan fana
Tak berujung
Tak berpangkal
Jauh dari cahaya

Sekarang
Sekarang aku muak dengan empat tahunku
Malu untuk bercermin
Cerminku retak
Hatiku gusar
Otakku beku
Pongah hidupku
Dipenuhi kecerobohan dan kesombongan

Berubah
Semua orang berubah
Cepat….
Badan menjadi gemuk
Otak menjadi tambah berisi
Dompet penuh dengan relasi
Gurat pengalaman memenuhi dahi

Aku ingin berubah
Sangat ingin berubah
Tuhanpun tahun itu
Rindu
Rindu aku yang dahulu.

Tuhan, aku ingin berubah
Kembali ke jalanMU
Bimbinglah aku

Erwin A Latif

Comments

Populer Post

Extract Database With Sqlmap

How To Install Mutillidae And Try A Little Test